22 Mart 2012 Perşembe
OTOPARKLARDA ARACINIZ ZARAR GÖRÜRSE
T.C. Yargıtay Onüçüncü Hukuk Dairesi
Esas No: 2003/5039 Karar No: 2003/8870 Tarihi: 01.07.2003 MAHKEME KARAR ÖZETİ: "Dava,
davacının aracını belli bir ücret karşılığı davalının işlettiği otoparka bıraktıktan sonra aracından bir
kısım eşyaların çalınması nedeniyle BK'nın 462. maddesinde düzenlenen vedia ilişkisine
dayanarak açtığı tazminat istemine ilişkindir.
BK'nın 463. maddesine göre; vedia (saklama), bir sözleşmedir ki onunla saklayıcı, saklatanca
kendisine bırakılan taşınır bir malı kabul etme ve onu güvenli bir yerde koruma borcu altına girer.
Olayda, otopark işletmecisi olan davalı sözleşmenin kendisine yüklediği güven ve özenle koruma
borcuna aykırı davranmıştır. Ayrıca, otopark biletinin arkasında yer alan, araçta meydana gelecek
hasar ve kayıp eşyadan sorumlu olmayacağına, dair matbu ifade ile güvenle saklama ve özen
borcunu bertaraf edemez.
Davalı gibi böylesine büyük ve toplumun belirli bir kesimine hitap eden iş merkezinin otoparkına
aracını bırakan kimselerin araçlarından ve içerisindeki eşyalarının güvenliğinden kaygı
duymamaları gerekeceğinden, davacı oluşan zararını istemekte haklı olup davacı ve davalı
otopark işletmecisi olan şirketin delil ve karşı delilleri toplanarak işin esası incelenip sonucuna
göre bir karar verilmelidir."
Bu sebeple araçlarınızı bırakmak durumunda kaldığınız otoparklardan mutlaka otopark biletinizi
isteyiniz. Bu bir takım maddi zararlarınıza ve otopark işletmesine karşı elinizde önemli bir ispat
vasıtasıdır. İkinci olarak, otoparkta beklediği süre esnasında aracınızda bir hasar meydana
gelmişse, yerinden kıpırdatmadan derhal polis çağırtarak aracınız üzerinde ve yerinde tespit
yaptırtınız.
OTOPARK HAKKI...
Ankara AŞTİ'deki otopark sorununu yaza yaza dilimizde tüy bitti.
Kimse ilgilenmedi. Tüketiciler Birliği nihayet el atmış konuya.
Başkan Bülent Deniz diyor ki: "25.02.2004 tarihli Karayolları Yönetmeliği’nin 51. maddesi,
'Yolcuları terminale getirmek veya terminalden almak üzere 25 dakikayı geçmeyen giriş ve
çıkışlarda' özel otomobillerden hiçbir şekilde ücret alınamaz" hükmünü getirmektedir.
Vatandaşlarımız, otogarlarda 25 dakikayı geçmeyen beklemelerde ücret ödemeyi reddetmeli,
konuyu "bilgi@tuketiciler.org" adresimize bildirmelidir."
TÜKETİCİ ŞİKÂYETLERİ İÇİN
Değerli Tüketiciler;
Bu sayfa sizlerden gelen şikâyetlerin hızlı ve pratik olarak yanıtlanması amacıyla hazırlanmıştır.
Şikâyet formunu eksiksiz olarak doldurduğunuz takdirde size bir Şikâyet Numarası ve Şifre
verilecektir. Bu numarayı ve şifreyi unutmayın. 'Şikâyet Takip Sayfası' bölümüne verilen numara
ve şifre ile giriş yaparak şikâyetinizle ilgili her türlü veriye ulaşabilecek ayrıca çözüm yolları
hakkında bilgi alabileceksiniz. Şikâyet Numaranızı ve Şifrenizi unuttuğunuz takdirde
tuketici@tuketicimerkezi.org adresine mail atarak yardım isteyebilirsiniz. Türkiye'de bulunan Sivil
Toplayan: hamdi aygündüz [01/01/2012] BILGI-01A.DOC / 30
Toplum Örgütleri arasında bir ilk olma özelliği taşıyan bu sistemi tüketicilere kazandıran Ahmet
SAVAŞ'a teşekkürlerimizi sunarız.
Şikâyeti Bildirmek için tıklayın:
http://www.tuketicimerkezi.org/yeni/sikayet_bildir.php
Formu doldururken lütfen eksiksiz olmasına dikkat edin. Sorun ile karşılaştığınız takdirde
tuketici@tuketicimerkezi.org adresine mail atabilirsiniz.
Bildirdiğiniz Şikâyeti Takip Etmek için tıklayın:
http://www.tuketicimerkezi.org/yeni/sikayet_no_takip.php
Şikayetlerinizin on-line takibi için: Şikayet Takip Sayfasını kullanabilirsiniz.
Tüketici Mahkemelerine hitaben hazırlanan dilekçe örneklerini bilgisayarlarına indirebilirsiniz.
1) BİLGİ EDİNME BAŞVURU FORMU
2) KAPIDAN SATIŞLARDA CAYMA BİLDİRİM BELGESİ
3) SATIN ALINAN HİZMETİN AYIPLI ÇIKMASI (Tüketici Mahkemesi'ne)
4) SATIN ALINAN HİZMETİN AYIPLI ÇIKMASI (Tüketici Sorunları il / İlçe Hakem Heyeti Başkanlığı'na)
5) SATIN ALINAN MALIN AYIPLI ÇIKMASI (Tüketici Mahkemesi'ne)
6) SATIN ALINAN MALIN AYIPLI ÇIKMASI (Tüketici Sorunları İl / İlçe Hakem Heyeti Başkanlığı'na)
7) YETKİLİ SERVİSİN 15 İŞGÜNÜNÜ GEÇİRMESİ VE/VEYA AZAMİ TAMİR SÜRESİ 30 İŞGÜNÜNÜ GEÇİRMESİ
8) SÖZLEŞMEDEKİ HAKSIZ ŞARTLAR
9) TAKSİTLİ SATIŞTA / KAMPANYALI SATIŞTA SÖZLEŞMENİN BİR NÜSHASININ TARAFIMA VERİLMEMESİ
10) KULLANMA KILAVUZUNUN VERİLMEMESİ
11) ÜRÜN GARANTİ BELGESİNİN VERİLMEMESİ
12) YETKİLİ SERVİS İSTASYONUNUN BULUNMAMASI VEYA YETKİLİ SERVİSİN YEDEK PARÇA STOKUNUN
EKSİK VEYA BULUNMAMASI
13) TÜKETİCİ KREDİ SÖZLEŞMESİNİN TEK NÜSHA OLARAK DÜZENLENMESİ VEYA DÜZENLENEN BİR
NÜSHASININ VERİLMEMESİ
14) SERGİLENEN VEYA SATILAN ÜRÜNDE FİYAT ETİKETİNİN BULUNDURULMAMASI ( Belediye Başkanlığı,
Tüketici Sorunları İl / İlçe Hakem Heyeti Başkanlığı'na)
15) REKLAM KURULU ŞİKAYET DİLEKÇESİ
16) ABONELİK SÖZLEŞMESİ
17) DEVRE TATİL SÖZLEŞMELERİ
18) PAKET TUR SÖZLEŞMESİNİN VERİLMEMESİ
19) KAPIDAN SATIŞ FİRMASI ŞİKAYET DİLEKÇESİ
20) MESAFELİ SATIŞ ŞİKAYET DİLEKÇESİ
21) KREDİ KARTI SÖZLEŞMESİNE UYGUN OLMAYAN DURUMLARLA İLGİLİ ŞİKAYET DİLEKÇESİ

